O mnie

Moje zdjęcie
Olsztyn, warmińsko-mazurskie, Poland

środa, 16 października 2013

Biebrza w październiku.



To był bardzo krótki pobyt w Dolinie Biebrzy. Ponieważ nie bardzo miałem czas na fotografię, zdjęcia zamieszczone w tym poście zostały zrobione przy okazji przemieszczania się po terenie. Tym razem postanowiłem więc zrezygnować z zamieszczenia dłuższego tekstu i ograniczyć się do krótkich opisów tego, co widać (lub nie) na zdjęciach. Być może przydadzą się one komuś, kto nigdy nie był nad Biebrzą, a chce od czegoś zacząć. Należy jednak pamiętać, że dotyczą one jedynie bardzo małego wycinka Doliny oraz że wiosną krajobraz nieco się zmieni.


Droga do Burzyna, gdzie znajduje najlepszy punkt widokowy w Dolinie Biebrzy (po prawej stronie przed samą wsią, jadąc od strony Łomży). 
Tym razem, z przyczyn oczywistych, nie skorzystałem.

Brzostowo. Wieś słynąca ze spektakularnych wiosennych rozlewisk i pływających po nich krów. Widoczna na zdjęciu droga kończy się w niewidocznej na zdjęciu Biebrzy, która jak twierdzą miejscowi i niestety musiałem wierzyć im na słowo, po wrześniowych opadach znowu wyległa poza koryto.

Wierzba w Biebrzy w Brzostowie.

W okolicach Radziłowa przebywały jeszcze stada, nieobecnych już na Warmii, żurawi wraz z towarzyszącymi im gęśmi.
 
 
 

Droga z Mścichów w kierunku Osowca. Nie, to nie łosie.

Grobla na Biały Grąd, gdzie znowu, po suchym lecie wróciła duża woda. 
Ptaki niestety nie.


Lasy przy Carskiej Szosie.
 




11 komentarzy:

  1. Wojtku, już mi głupio tak ciągle Ci zazdraszczać, ale te żurawie i gęsi obejrzane to jednak jest dla mnie powód do przybrania tego nietwarzowego zielonego kolorku

    OdpowiedzUsuń
  2. Beato, nie zazdraszczaj, tylko wiosną ruszaj z nami na Podlasie! W marcu będzie tyle gęsi, że odechce Ci się ich do końca życia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ascetyczno - mgliste zdjęcie wierzby w Biebrzy podoba mi się, podobnie jak żurawie w towarzystwie gęsi. Igor

    OdpowiedzUsuń
  4. Dopiero teraz znalazłam chwilę, żeby obejrzeć nowy post i wniosek ten, że zawsze można znaleźć coś interesującego...piękne jak zawsze...A już nie mogę się doczekać kolejnego wyjazdu...tylko kiedy???

    OdpowiedzUsuń
  5. A to wszystko w ramach ostatniego wyjazdu, czy sprytna kompilacja dorobku?

    OdpowiedzUsuń
  6. W ramach ostatniego przejazdu przez kawałek Doliny, ale kompilacja biebrzańsko-warmińska też będzie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaglądam często, zdjęcia zawsze piękne, możliwość realizacji pasji bezcenna...

    OdpowiedzUsuń
  8. Wierzba w Biebrzy - fantastyczna!
    To łosie, tylko w maskujących pelerynkach.
    Ja nie byłam nad Biebrzą i trochę mam daleko, więc raczej na razie nie planuję, ale przyrodę nadbiebrzańską z przyjemnością podziwiam, tym bardziej że nieco inna niż w bardziej mi znanych borach dolnośląskich...

    OdpowiedzUsuń